WT 16-17, 17 maart 2017 - Garden Cottage on Summer Street, Auckland, NZ

17 maart 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vandaag was echt zo'n tussendagje. We hebben de dingen die we wilden zien in Auckland inmiddels wel bekeken en het weer was net niet goed genoeg voor een middag aan het strand. We zijn daarom maar naar de film gegaan, 'Moonlight', in het oudste echte filmtheater van het zuidelijk halfrond, 'The Victoria'. Half elf 's morgens is wel een bijzondere tijd om een film te laten beginnen en het zag er dan ook even naar uit dat we de enige twee bezoekers waren. Op de valreep kwamen er nog twee dames binnen, die in die hele grote zaal pal naast ons kwamen zitten, maar daar bleef het bij. Uitstekende film, helaas waren de acteurs een flink deel van de tijd zeer slecht te verstaan. Ik spreek best een aardig mondje Engels, maar ik miste de ondertitels bij vlagen wel.

Na een lekkere lunch in downtown Devonport en wat boodschappen voor het avondeten, moest ik op zoek naar een doos voor de Bob-trailer. Dat valt nog niet mee, want het ding heeft een tamelijk ongebruikelijke maat. Internet leverde niks op, de sportzaak die Bobs verhuurt evenmin en ook Storage King bracht geen uitkomst. Toen ik bij de lokale hardware store ging kijken, bleek die gerund te worden door een Nederlander die al heel lang hier woonde. Hij bood half grappend aan dat hij de trailer wel wilde overnemen, zodat zijn hond mee kon als hij ging fietsen. Een verleidelijke gedachte, maar ja, we zullen de kampeerspullen in de VS toch af en toe wel een keer nodig hebben. Morgen dus maar even verder zoeken, de boel inpakken, en vervoer naar het vliegveld regelen, want zondag gaan we nog een lekker dagje zeilen met mensen die we op Bali hebben ontmoet.