WT 16-17, 18 maart 2017 - Garden Cottage on Summer Street, Auckland, NZ

18 maart 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Omdat we morgen een dagje gaan varen, moest er vandaag hard gewerkt worden. Nou ja, Henk moest dat met name doen, want die is van het demonteren en inpakken van de fietsen. Ook had hij er diep over nagedacht waar we de Bob-yak in moesten vervoeren. Uiteindelijk heeft hij twee verhuisdozen gekocht en die met handig knip- en plakwerk tot een passende doos verknutseld. Regan was zo aardig om Henk naar
Storage King te brengen.

Regan en Emma zijn sowieso vreselijk aardig. Ondanks al hun drukke werkzaamheden en hun jonge gezin denken ze ook nog met ons mee en helpen waar ze kunnen.  Gisteren was Regan na zijn werk met zijn zeekajak naar de haven gegaan om op zijn eigen geheime plek te gaan vissen. Van het resultaat, in broodkruim gebakken snapper, kwam hij ons gisteravond nog een bordje brengen. Dat hebben we vandaag bij de lunch lekker opgegeten. Wij fietsers zijn natuurlijk ook wel erg zielig en onthand in de ogen van de Nieuw-Zeelanders: een auto is in Nieuw-Zeeland net als in de VS echt een onmisbaar attribuut.

Wat ik de hele dag heb gedaan? Ik heb al onze bagage op het bed uitgespreid, wasjes gedraaid, een stapel weg te gooien spullen gemaakt, tassen uitgeklopt, bidons schoongeboend en hand- en spandiensten voor Henk verricht. En natuurlijk gezorgd voor het tijdig vullen van de ruifjes. Vanochtend hebben we uitgebreid geskypet met Loeki en Willem en een uurtje later met Elske en Anouk, die bij Anouks ouders Astrid en Marcel waren. Fijn om hen allemaal te zien en te spreken!

1. Astrid:
    18 maart 2017
    Het was zeker leuk en bijzonder jullie te spreken en zo in beeld te hebben. Op zo'n afstand blijf ik het toch onbegrijpelijk vinden. Ik heb een tijd niets van me laten horen, te druk met m'n moeder die nu, na opname in een revalidatiekliniek, weer thuis is. Ik hoop dus weer tijd te hebben om jullie verhalen te volgen! Hartelijke groeten uit Vijfhuizen!
  2. José ter Haar:
    Mooie laatste dag in NZ.
    X
  3. Joke Meijer:
    Hallo Marja en Henk,
    De afgelopen drie weken heb ik al jullie verhalen gelezen en genoten van de alledaagse beslommeringen, de fietstochtjes die soms mee en soms tegen vielen. Erg genoten van de prachtige foto's van de bloemen, vogels, uitzichten etc. Het spannende verhaal van Henk in het ziekenhuis en ontzettend stoer van Marja om alleen in de camper te moeten overnachten etc.
    Nu op naar Fuji een paradijsje denk ik en dan eind maart naar de USA.
    Zoals bij de laatste Cafedrive even besproken gaan wij de fietsers in de gaten houden en wie weet in de buurt van de Grand Canyon zien we elkaar. IK stuur een app als we daar zijn.
    Geniet van de verdere reis en blijf genieten en schrijven want het is meteen een mooi dagboek.
    Lieve groet,
    Joke