WT 16-17, 23 maart 2017 - Musket Cove Island Resort, Malolo Lailai, Fiji

23 maart 2017 - Malolo Island, Fiji

De regen was niet paars maar wel hevig vandaag. Na een voorzichtige aanloop vielen er echte tropische stortregens, waardoor het grasveld voor onze bure al snel blank kwam te staan. Gelukkig werd het vanavond net op tijd weer droog om aan te schuiven bij het donderdagavondbuffet: aan het spit geroosterd varken met een keur aan warme groentes, salades en heerlijke toetjes. Er zaten ook meerdere lokale groentes bij - niet allemaal even lekker, maar leuk om kennis mee te maken.

Toen we vanmorgen opstonden was het wel even zonnig, maar de bewolking nam al snel weer de overhand. De temperatuur zakt hier niet verder dan naar een graad of 22 en zodra het licht wordt is het al weer een paar graden warmer, dus dat is het probleem niet, maar we wachten nog op de strakblauwe luchten voor de uitgebreide fotoreportage.

We hadden vanmorgen willen 'suppen' (stand-up paddleboarden), maar die dingen hebben een kieltje en het water stond nog zo laag dat we ons heil moesten zoeken in een tweepersoonskajak. Bij het verkennen van de baai zagen we iets verderop een aantal plekjes waar het koraal heel kleurrijk was. Na het kanoën hebben we dus weer snorkelsets gehaald en zijn we zwemmend dat koraal beter gaan bekijken. De zon kwam er af en toe nog even door en dan is het onder water gelijk oneindig veel mooier. Heel veel kleurrijke kleine en middelgrote vissen tussen de koralen, maar op zeker moment ook een flinke school vervaarlijk uitziende zilvergrijze 'giant trevally's' (caranx ignobilis). Die bleven gelukkig op enige afstand. Het snorkelen gaat me inmiddels een stuk beter af waardoor ik niet meer voortdurend mijn voorhoofdsholte vol met zout water krijg; Marja had dat al eerder onder de knie.