WT 16-17, 1 april 2017 - Hotel New York New York, Las Vegas, NV, USA

1 april 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Een dagje de toerist uithangen in Las Vegas is best vermoeiend, vooral omdat de dames gisteravond een schitterend winkelcentrum hadden ontdekt met alle grote merken kleding, schoenen, luchtjes en juwelen, dat vandaag nader moest worden geïnspecteerd. Mijn horloge geeft aan dat we ruim 13 km hebben gelopen vandaag, dat is toch meer dan de gemiddelde voetballer in een eredivisiewedstrijd aflegt.

De dag begon om een uur of half tien met alweer een bezoek aan Chin Chin, ditmaal voor een waanzinnig goed en uitgebreid all-you-can-eat ontbijtbuffet. Daar waren zoveel lekkere dingen dat we er maar een brunch van hebben gemaakt. Het was heerlijk weer om met al die duizenden andere toeristen langs de Strip te slenteren, zonnig en een graad of 22. Alleen het mensen kijken is al geweldig, alle soorten en maten zijn vertegenwoordigd. De kleding loopt uiteen van korte broek, hemdje en slippers (bij beide geslachten) tot driedelig grijs (bij de mannen) of modieuze jurken (bij de vrouwen). Er was een Elvis lookalike in een rolstoel, flink wat straatartiesten van uiteenlopend niveau en er werd op meerdere plaatsen getrouwd - van alles te zien dus.

Nadat Prada, Jimmy Choo, Valentino, Stella McCartney, Gucci en nog enkele grote namen waren bezocht, liepen we verder naar het iets oudere deel van Las Vegas. Marja had gelezen dat er in de lobby van het Bellagio een groot kunstwerk van glasblazer Dale Chihuly te bewonderen was. Van diens werk waren we vijf jaar geleden in Seattle zeer onder de indruk en ook nu was het weer heel bijzonder. Ieder groot casino heeft zijn eigen thema, bijv. grote steden als New York en Parijs of landen. Voor het Italiaanse Bellagio ligt een kunstmatig meertje met huizen in een stijl zoals je die langs het Comomeer ziet en iets verderop staat Caesar's Palace dat de sfeer van het oude Rome probeert op te roepen. Ernstig over-the-top allemaal, maar je moet het wel een keer gezien hebben.

Om niet telkens in ons eigen hotel te hoeven eten hebben we vanavond een uitstapje gemaakt naar het Hard Rock Hotel & Casino, waar we hadden gereserveerd bij het hoog aangeschreven restaurant 'Culinary Drop-Out'. Informele bediening en modern Amerikaans eten, niks mis mee maar ook niet top. Uiteraard moest er daarna nog wel eventjes gegokt worden - we hadden daar goede herinneringen aan van onze vakantie met Jan en Elske in 2004. Helaas wenste de geschiedenis zich niet te herhalen, dus de vakantie is niet terugverdiend..

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Geeske:
    2 april 2017
    De fietstocht van jullie door Nieuw Zeeland kwam mij voor als een zware strafexpeditie, maar nu, lekker met een auto onder de kont naar Las Vegas: !!!
  2. Titia Sikma:
    2 april 2017
    Na de rust in de stille Zuidzee nu de totale gekte van Las Vegas.
    En wat leuk om dat met zijn vieren te beleven.
    Veel plezier samen!!
  3. Noud en Karine:
    2 april 2017
    Hoi Marja en Henk. Belde vanavond jullie huisnummer en kreeg tot mijn verrassing Elske aan de lijn. "Ze zijn op wereldreis". Toe maar, jullie reislust is kennelijk nog niet bevredigd. Maar mooi dat jullie de gelegenheid nemen!
    Karine en ik zijn morgen in Utrecht en wilden even aanwippen. Doen we als jullie over 3 maanden terug zijn. Zullen ondertussen jullie reis een beetje volgen. Tot nu toe hebben jullie al veel gezien.
    Tot na jullie reis en nog veel plezier!
    Noud en Karien