WT 16-17, 3 april 2017 - Bij Doug & Shelley Self, North Las Vegas, NV, USA

3 april 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Na de volle dagen van de afgelopen week was het vandaag tijd om wat rustiger aan te doen. Uitslapen, een stevig ontbijt in het Fiesta Casino, en daarna zijn we naar de South Las Vegas premium outlet mall gegaan. Ik word heel erg hebberig van al die mooie winkels met spullen die zeer aantrekkelijk geprijsd zijn, maar we mogen van Marja op dit moment alleen maar dingen kopen die we onderweg nodig hebben en we moeten dan iets anders wegdoen. Dit zou te maken kunnen hebben met het feit dat zij de fietstassen met onze kleren achterop heeft. Pas na het fietsen kunnen we toeslaan.
Vandaag dus alleen wat fietskleding ter vervanging van versleten of niet meer schoon te krijgen shirtjes.

Toen we weer buiten kwamen, begon het zomaar te regenen, een vette onweersbui met flink wat wind. Daar bleef het gelukkig bij en het klaarde snel weer op. Dat was een stuk beter dan wat we van Linda en Floor te horen kregen. Zij zitten nu een goede 300 km noordelijker en 1000 m hoger. Daar is het zo koud dat de sneeuw zelfs blijft liggen. Vannacht behoorlijke nachtvorst, dus dat ligt er morgen ook nog wel. Bryce Canyon is dan vast extra mooi, maar als wij daar over anderhalve week aankomen mag de sneeuw van mij wel weg zijn.

Na nog een paar reguliere boodschappen zijn we onderweg gegaan naar ons Warmshowers-adres voor de komende twee nachten. Doug & Shelley wonen in een typisch Amerikaanse buitenwijk in North Las Vegas, met hond, kat en woestijnschildpad. Ze zijn erg aardig en behulpzaam en we beginnen al een redelijk idee te krijgen van het eerste deel van de route die we moeten nemen naar Cedar City.  De fietsen lijken de vliegreizen weer redelijk ongeschonden te hebben doorstaan. Ik heb ze vanavond in elkaar gezet en het zag er goed uit. Morgen moeten we ze nog even fine-tunen, de fietskar moet ook nog geassembleerd en daarna is het een kwestie van inpakken en wegwezen.

1. Geeske:
    4 april 2017
    Dan hoop ik voor jullie de komende tijd op prachtig fietsweer, idem fietsroute en interessante avonturen.