WT 16-17, 4 april 2017 - bij Doug and Shelley Self, North Las Vegas, NV, USA

4 april 2017 - Henderson, Nevada, Verenigde Staten

Wat is Warmshowers.org toch een geweldige uitvinding! We maken er eigenlijk te weinig gebruik van, maar ook deze keer is het weer verrassend om te ervaren dat je in het huis van wildvreemden wordt verwelkomd, dat er een bed, eten en drinken voor je klaarstaan en dat je gastheer en vrouw alles willen doen om je te helpen.

Het begon vanochtend al met de zoete geur van kaneel, waardoor we naar de ontbijttafel werden gelokt. Shelley is een enthousiaste kookster, die van haar eigen sourdough-beslag de lekkerste muffins met bosbessen had gebakken. Aangevuld met veel fruit en kopjes koffie en thee een heerlijk ontbijt. We kletsten weer heel wat af, totdat Shelley zich met haar studieboeken terugtrok in de tuin en Henk verder ging met de fietsen in de garage. Voor mij lagen drie bulten was klaar. Heerlijk om alles weer schoon te hebben voordat we morgen op de fiets stappen.

Rond de middag gingen Henk en Doug onze huurauto terugbrengen, terwijl Shelley voor mij verse quesadillas klaarmaakte met een bordje fruit. Toen de mannen eindelijk terugkwamen, gingen wij dames ook op pad. Eerst naar de buitensportzaak voor een gastankje, zodat we indien nodig iets kunnen koken op ons piepkleine brandertje. Daarna showde Shelley mij een van haar favoriete winkels, Cosco, een soort Makro, maar dan drie keer zo groot, waar je alles van auto's tot levensmiddelen in enorme hoeveelheden kunt kopen. Ik keek mijn ogen uit naar wat al die mensen in hun karretjes voortduwen: zakken met wel 30 citroenen, zes giga potten pindakaas en onderbroeken per dozijn. Voor mijn bescheiden reisboodschapjes gingen we nog naar Smith's, de lokale AH. Aan het einde van de middag spraken we via Skype onze Jan, met wie het heel goed gaat in Princeton.

Vanavond hebben wij Doug en Shelley op een etentje getrakteerd in jawel, alweer een casino, niet op de Strip, maar bij The Cannery, wat dichter bij hun huis. Bij het Italiaanse tentje Vino's was het eten voortreffelijk en we hadden weer geanimeerde
gesprekken over politiek, reizen, werk en wat nog meer ter tafel komt. Morgen gaan we weer on the road, geheel uitgerust en voorzien van proviand, goede raad en routeaanwijzingen. Onze eerste etappe eindigt op de camping in the Valley of Fire, waar geen internet is. Morgen dus geen verslag en foto's, wordt een dag later!