WT 16-17, 13 april 2017 - Cowboy Country Inn, Escalante, UT, USA - 62 km

13 april 2017 - Escalante, Utah, Verenigde Staten

Deze 13e april had duidelijk twee gezichten. Laat ik met het mooie gezicht beginnen.

Het was goddelijk weer, toen we vertrokken nog wel een beetje fris, maar al snel konden de donsjacks en daarna de lange broeken uit. Bovendien hadden we ook nog een lekker rugwindje. De etappe van vandaag, grotendeels door het prachtige Grand Staircase Escalante National Monument, telde één flinke klim van zo'n 500 hoogtemeters, die trapsgewijs omhoog ging en alleen in de laatste paar kilometers smerig steil werd. Daarna hoefden we nagenoeg geen trap meer te doen, bijna 30 km niet al te steil afdalen door een voorzichtig groen wordende vallei langs de meest schitterende rotsformaties in allerlei verschillende kleuren en vormen.

Het lelijke gezicht van deze dag was, dat juist in die lange afdaling Marja plotseling zoveel last van haar linkerknie kreeg, dat ze hem op zeker moment niet eens meer rond kon krijgen. Ze had hem de laatste dagen telkens wel een beetje gevoeld, maar met licht draaien en niet al te lange dagafstanden leek het niet ernstiger te worden. De pijn zakt 's avonds weliswaar wel weer en ze voelt de knie amper als ze hem maar niet beweegt, maar op deze manier kunnen we echt niet verder fietsen. We hadden sowieso al voor twee nachten geboekt in Escalante, met de bedoeling om de lijven wat rust te gunnen en eventueel hier in de omgeving nog een paar dingen te bekijken.

Escalante telt bijna 800 inwoners, die voor het overgrote deel actief zijn in de toeristenindustrie. We zitten hier op enorme afstand van wat grotere plaatsen, dus het wordt nog een aardige puzzel om ergens te geraken waar we weer een auto kunnen huren. Morgen dus maar eens op zoek naar mogelijkheden om hier weer weg te komen en verder moeten we alle plannen B t/m G weer van stal halen. Er lijkt hier voldoende accommodatie voorhanden om zonodig nog een paar dagen extra te blijven hangen, het eten bij de Circle D Eatery is best lekker en ze serveren er ook een wijntje of biertje bij - een kleine pleister op de wond.

Totaal 415 km

1. Marlon:
    14 april 2017
    Wat vervelend Marja dat je zo'n last van je knie hebt. Hoop dat met 2 dagen rust het weer beter gaat. Wat een schitterend gebied en prachtige foto's Henk. Fijne paasdagen .
  2. Geeske:
    14 april 2017
    Een tip voor Marja: 's nachts een kussentje waar je pijnlijke knie op rust (haalt de druk op gewricht weg). Ik hoop dat het snel over gaat en dat jullie weer gauw lekker aan het fietsen zijn. Het is daar prachtig!
  3. Linda:
    14 april 2017
    Wat vervelend nou weer van die knie! Hopelijk gaat het snel weer over.