WT 16-17, 30 april 2017 - Moab Valley RV Resort, Moab, UT, USA

30 april 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Ongeveer een jaar geleden brachten we een lang weekend door op Texel, in een Airstream caravan. Ik vond die ronde zilveren huisjes-op-wielen er altijd zo leuk uitzien en na dat weekend was ik helemaal verkocht. Toen we zagen dat je in Moab ook in een Airstream kunt slapen, tekenden we voor twee nachten. En hoewel dit exemplaar een stuk bejaarder is dan op Texel, voelt het net zo comfortabel. Om het huiselijke sfeertje compleet te maken, heb ik zelf gekookt op het driepitsgasstel, nadat ik boodschappen had gedaan bij de enorme organische supermarkt in het centrum van Moab. Ik heb gebakken aardappelen met knoflook gemaakt en een grote bak gemengde salade met eitjes en avocado. Kant en klaar gebraden kippetje erbij, heerlijk.

Moab is een heel leuk en levendig stadje, dat als toegangspoort fungeert voor twee beroemde Nationale Parken, Canyonlands en Arches. Wij hadden vanochtend al een deel van Canyonlands bekeken, de Needles. Dat was weer een prachtige verzameling mooi gevormde rotsen, kloven en een enkele natuurlijke brug, met verschillende uitzichtpunten en korte wandelingen om alles goed te kunnen bekijken. Het is kennelijk niet het meest bekende stuk van het park, want we kwamen maar weinig andere auto's tegen op de weg ernaartoe - met sneeuw aan weerskanten - en op de wandelingen. Morgen, als we naar Island in the Sky gaan, zal dat wel anders zijn.

Fietsen is populair in Moab: er zijn veel mountainbiketrails, maar ook voor fietsen met smallere banden zijn er aardige fietsroutes uitgezet. Bij de winkel waar Henk tot zijn vreugde een passende nieuwe buitenband voor zijn fiets kon kopen, gaven ze ons goede adviezen. Dus gaan we morgen weer eens zien hoe de de lijven zich houden. Het wordt in ieder geval langzamerhand warmer weer, dus hopelijk kunnen de dichte handschoenen en de mutsen in de Airstream blijven.

1. Linda:
    1 mei 2017
    Oef, dat is sneeuw op de foto's! Maar wel erg mooie beelden. Love de airstream caravan!