WT 16-17, 2 mei 2017 - Moab Valley RV Park Resort, UT, USA - 30 (45) km

2 mei 2017 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

Fietsen door Arches National Park, dat stond voor vandaag op het programma. Maar eerst moesten we nog beslissen waar we vanavond zouden slapen: nog eens op het wel erg smalle en korte bed in de Airstream, in het houten hutje ernaast op dezelfde camping of helemaal verkassen naar een andere plek? We kozen voor de tweede optie. Dus konden we snel al onze tassen en de inhoud van de koelkast een deur verder deponeren en op tijd vertrekken naar het park.

Arches ligt naast Canyonlands, maar is toch weer heel anders. Je hebt er natuurlijk de op bruggen en poorten lijkende rotsformaties, maar wij vonden met name de kleuren in dit park geweldig. We hadden al rood en oranje gezien, grijs, roze, paars en zelfs blauw, maar de kleurenkaart had nog meer in petto: zwavelgeel en gifgroen. Prachtig, al die lagen boven en naast elkaar die aan je oog voorbijtrekken. In ons geval ging dat lekker langzaam, want nadat we de auto op een parkeerplaats halverwege het park hadden gezet, gingen we met de fiets verder. En dan zie je dus niet allen die kleurige landschappen, maar de voorjaarszon had ook weer een heleboel nieuwe wilde bloemen tot leven gewekt. Grote pollen gele margrieten, kleine roze knopjes en heesters vol met lichtgele heftig geurende bloemetjes. Het was wel klimmen en dalen geblazen en de weg was drukker dan in de afgelopen weken, maar we hebben genoten. Henk kon er geen genoeg van krijgen, dus hij is teruggefietst naar de camping, terwijl ik met de auto boodschappen deed.

Op de uitzichtpunten zijn er altijd weer geïnteresseerde Amerikanen die graag een praatje maken en trots zijn op hun mooie land. De politiek komt ook regelmatig ter sprake en vandaag leek het erop dat we de eerste Trumpstemmer te pakken hadden. Hoewel de naam van de president niet is gevallen, was hij erg voor belastinghervorming, lees: verlaging, en voor wat hij noemde "straightening up the country".

Het was vandaag prachtig weer en we konden dus heerlijk buiten aan een picknicktafel lunchen. Tot onze verrassing kwamen we daar Teresa weer tegen, met wie we zo'n leuke tocht door Natural Bridges hebben gemaakt. Zij was met een Amerikaans echtpaar bij wie ze had overnacht, een dagje uit in de pick up truck. Morgen komt haar fietsvriendin Sophia naar Moab en gaan ze samen weer verder trekken. We gaan proberen om samen nog een kop koffie te drinken. Tot nu toe hebben we 's avonds steeds op de camping gegeten en zijn we niet verder gekomen dan de supermarkt en de fietsenwinkel. Tijd dus om te kijken wat Moab nog meer in petto heeft. Een leuke koffietent? Of misschien een babywinkel om een rompertje of knuffelbeer te kopen voor ons eerste kleinkind?

Ja, het is zover: wij worden oma en opa... Elske en Anouk krijgen een kindje!  Anouk is drie maanden zwanger, dus mogen wij dit fantastische nieuws, dat we zelf al een tijdje weten, nu ook wereldkundig maken. Het maakt het weerzien over tien dagen extra bijzonder, we kunnen niet wachten!

1. Maria:
    3 mei 2017
    Gefeliciteerd!!
  2. Linda:
    4 mei 2017
    Niet te geloven wat een mooie kleuren bij Arches! Wonderschoon. En natuurlijk prachtig, het nieuws van een kleinkind!