WT 16-17, 11 mei 2017 - Frisco Hotel, Frisco, CO, USA

11 mei 2017 - Frisco, Colorado, Verenigde Staten

Het is de laatste paar keer telkens zo dat ik mag schrijven over de wat minder opwindende dagen. We hadden het geklauter over de duinen nog flink in de benen zitten vanmorgen en er staan geen National Parks meer op de agenda tot aan Denver, dus het werd een rustig dagje toeren door het hooggebergte. Colorado telt ruim 40 bergtoppen van boven de 14.000 voet (4270 m). Daarvan hebben we er gisteren al een stuk of tien gezien bij de Great Sand Dunes en vandaag stonden er telkens bordjes langs de weg als er weer eentje opdoemde. Ze lijken overigens soms minder hoog dan de bergen in de Alpen, omdat de dalen al op zo'n 2500-3000 m liggen.

We hadden eigenlijk naar Aspen gewild, over Independence Pass, maar dat ging niet omdat de pas nog dicht is. Het maakt ook eigenlijk niet uit waar je langs rijdt in dit gebied, het is overal schitterend. Nou ja, overal... voorbij Leadville, a.k.a. Two-Mile-High-City, een oud mijnstadje, vindt nog actieve open mijnbouw plaats en wordt een hele berg afgegraven. Hoewel de sneeuw het nog wel enigszins maskeert geeft dat toch wel een flink litteken in het landschap. Eén pas verderop was het leed alweer geleden en kwamen we in Summit County aan, waar veel van de beroemde ski-oorden van Colorado liggen - Breckenridge, Copper Mountain, Keystone en last but not least Arapahoe Basin, waar het skiseizoen nog niet eens voorbij is.

We slapen vannacht in Frisco, ook een sportstadje, weliswaar zonder eigen skigebied, maar een prima uitvalsbasis. De regen en kou zijn weer achter de rug, dus morgenochtend gaan we een rondje fietsen om Dillon Lake, voordat we morgenmiddag het laatste stukje richting Golden rijden. Op het moment dat ik dit stukje afrond zullen Elske en Anouk ongeveer wakker worden om naar Schiphol te vertrekken :)

1. Astrid:
    12 mei 2017
    Wat fijn dat jullie elkaar bijna weer zien!
  2. Aly:
    12 mei 2017
    Hoi, Hoi, hier in st. Petersburg sneeuwt het iedere dag nog steeds een beetje. Dus mooie foto's zoals jullie ze sturen is er niet bij. We zijn vandaag op zoek naar het huis van I.Repin. Nog even volhouden en dan zien jullie Elske en Anouk.
    Lieve groeten