WT 16-17, 13 mei 2017 - Chalet Woohoo (Mark en Christine), Golden, CO, USA

13 mei 2017 - Golden, Colorado, Verenigde Staten

Iedereen was al vroeg wakker vanmorgen, Elske en Anouk vanwege de jetlag - het tijdsverschil met Nederland is hier acht uur - en wij omdat we in de zonnekamer slapen, die geen gordijnen heeft. Daardoor konden we mooi op tijd op pad naar de Farmers' Market in Boulder. Mark ging niet mee, want er kwam iemand van de verzekering kijken naar de hagelschade aan zijn Audi. Het was afgelopen maandag in Denver zulk noodweer dat de schade in de honderden miljoenen loopt. Net als van duizenden andere auto's was bij hem de achterruit gesneuveld en zagen de motorkap en het dak eruit alsof een zwaar persoon er met naaldhakken op had staan dansen.

Boulder is een erg leuke studentenstad niet zo ver ten noorden van Denver en elke zaterdagmorgen is er een grote markt met allemaal standhouders uit de regio, die verantwoord geproduceerde verse groenten en fruit, vlees, en andere etenswaren aan de man brengen. Het was goddelijk weer en we hebben al kletsend gezellig een paar uur rondgeslenterd en inkopen gedaan voor de barbecue van vanavond. Een belangrijk onderdeel van de markt is de 'food court' waar ze onder andere heerlijke Vietnamese gerechten hebben - en verantwoorde drankjes als gember-granaatappellimonade.

De vermoeidheid sloeg op zeker moment toe bij de dames, dus na een bezoekje aan de Pearl Street Mall en een artisanaal ijsje hebben we Mark weer opgezocht. Mark is naast IT-expert een fanatiek musicus (vibrafoon) met een eigen opnamestudio. Hij treedt ook af en toe op en later op de middag kwam een vriend van hem langs om te repeteren. Het diner kwam dus onder muzikale begeleiding tot stand - mijn eigen bijdrage bestond uit het roosteren van de biefstuk en het lamsvlees op de grote Weber gas-grill.

Om te voorkomen dat iedereen na het eten meteen zou inkakken hebben we daarna nog een spelletje gedaan - Bingo! Er zijn speciale web-sites die random de bingo-getallen genereren en we hadden officiële bingoformulieren waarop je met grote viltstiften de getallen moest afvinken. Het spel vergt niet veel meer dan een beetje opletten, voor sommige deelnemers al lastig genoeg.

Het is grappig om te merken hoe snel we de draad weer oppakken, terwijl we elkaar ruim acht maanden niet in levende lijve gezien hebben. Morgenavond sluit Jan ook aan en tegen middernacht is Christine weer terug uit Texas, dus dan is het helemaal feest.

1. Linda:
    14 mei 2017
    Leuk, die foto's van een vrolijk weerzien, waarbij opeens de zon weer schijnt en de zomerkleding weer verschijnt. Heel veel plezier in Golden!