WT 16-17, 19 mei 2017 - 1150 Inca Street, Denver, CO, USA

19 mei 2017 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Onze paar dagen Denver hebben toch wel behoorlijk te lijden gehad onder het slechte weer. Waar we van te voren bedacht hadden dat we lekker door de stad konden flaneren en op terrasjes zouden genieten van zomerse drankjes, was de werkelijkheid weerbarstig. Vandaag is het weliswaar grotendeels droog gebleven, maar met een gevoelstemperatuur van rond het vriespunt en een koude wind was buiten vertoeven geen onverdeeld genoegen. Nou mogen we nog niet eens klagen, want als we het iets anders hadden getimed en nu nog in Estes Park hadden gezeten..... Het nieuws op televisie liet beelden zien van het plaatsje Ward, dat daar vlak bij ligt en maar liefst ruim een meter verse sneeuw te verstouwen heeft gekregen. Morgen droog, zonnig en een graad of 15, dat begint er weer een beetje op te lijken.

Vandaag dus vooral binnenactiviteiten. Elske en Anouk hebben vanmorgen gesport en wilden vanmiddag shoppen in 16th Street Mall. De andere drie zijn vanmiddag naar de film geweest in een 'registered landmark', het fraaie Mayan Theatre. 'The lost city of Z', naar een waar gebeurd verhaal over een Engelse ontdekkingsreiziger op zoek naar een mythische stad in Amazonia, was boeiend, maar had van mij wel ietsje compacter verfilmd mogen worden.

We hebben via Whatsapp de troepen weer verzameld in Union Station, het belangrijkste treinstation van Denver. Hoewel het reizen per trein in de VS op sterven na dood is geweest, leeft het nu weer wat op. Er is een goede verbinding naar Denver International Airport en het station is een halteplaats voor de California Zephyr, een dagelijkse treinverbinding tussen San Francisco en Chicago. Het oude stationsgebouw  is van binnen ingrijpend gerenoveerd en huisvest nu een hotel + flink wat café's, restaurants en winkels. Union Station Restaurant bleek een prima plek voor de vrijdagmiddagborrel.

Jan had op internet een hip Aziatisch restaurant met zeer goede kritieken gevonden, Aloy Modern Thai. Uitstekende keuze. De serveerster kreeg door dat we reizende zijn en was benieuwd naar onze volgende bestemming. Ze zal het antwoord wel niet hebben onthouden: Jan gaat morgen terug naar het oosten, Anouk en Elske naar het zuiden en Marja en ik naar het noorden, allemaal het mooie weer tegemoet.

1. José ter Haar:
    20 mei 2017
    Zo te lezen en de foto's bekijkende hebben jullie een geweldig weerzien gehad. Only happy faces.
    Elske & Anouk: willen jullie het thuisfront ook nog wat te kopen laten voor de aanstaande nieuwe wereldburger?
    Ik wens jullie allen nog een top vakantie toe met mooi weer. Jan, toi weer in Princeton.
    X