WT 16-17, 21 mei 2017, Best Western Laramie Inn & Suites, Laramie, Wyoming, USA

21 mei 2017 - Laramie, Wyoming, Verenigde Staten

We hebben aardig wat kilometers gemaakt vandaag zonder heel veel te zijn opgeschoten, maar we zijn toch in Wyoming aangekomen, de zesde staat van deze road-trip door de VS.

Vanmorgen toen we vertrokken - over I-25 terug richting Denver/Golden om de achtergelaten fietsspullen op te halen - was het nog mooi zonnig weer. Bij Christine en Mark leek nog diepe rust te heersen, maar toen we de fietsschoenen en de tassen  uit de garage hadden gehaald kwamen ze toch naar buiten om te informeren waarom we terug waren - ons e-mailtje was kennelijk niet doorgekomen. Ze hadden de afgelopen nacht voor de derde keer op rij bezoek gehad van een flinke zwarte beer, maar opnieuw was de vuilniscontainer bear-proof gebleken. De container lag op zijn kant op de oprit en er waren flink wat sporen zichtbaar in de sneeuw, maar Yogi zelf was nergens te bekennen.

Bij de controle van onze bagage miste alleen mijn heuptasje met de multitool en de reparatieset nog; die hebben we in de vorige huurauto laten liggen. Het autoverhuurbedrijf heeft wel een telefoonnummer, maar als je dat belt kom je in een eindeloze menustructuur terecht zonder ooit iemand live aan de telefoon te krijgen. Ik heb dan de neiging om onmiddellijk de hoorn er weer op te gooien, maar je moet sowieso een geregistreerd verzoek voor het terugkrijgen van je verloren spullen aanmaken (online of telefonisch, hoezo paarse krokodil) om ze weer terug te krijgen als ze zijn gevonden. Gewapend met dit nummer zijn we toen toch maar weer naar het vliegveld gereden, waar zich wel drie mensen van Enterprise met het probleem hebben beziggehouden. Helaas, onder mijn registratienummer zat slechts een lege file, de auto was nog niet weer verhuurd, maar uit de computeruitdraai was niet op te maken op welke van de drie grote parkeerplaatsen hij zich bevond en de heuptas was ook niet aangemeld als gevonden voorwerp.

Voordat we Denver weer uitreden hebben nog een broodje + salade bij Panera gehaald en uiteindelijk kwamen we om een uur of twee weer langs de plek waar we vanmorgen de snelweg waren opgedraaid. Het weer was inmiddels flink slechter geworden, fikse buien bij een graad of zes. Bij Fort Collins hebben we de US 287 genomen om in noordwestelijke richting naar Wyoming te rijden. Laramie is een flinke studentenstad (University of Wyoming). Vanwege de regen was er geen kip op straat en zag het er allemaal wat mistroostig uit, maar volgens de website van Travelwyoming is Laramie 'an eclectic town comprised of an exciting combination of college-town vibrancy, Western history and lore, and epic outdoor adventure'. Ga er maar aan staan. Als het weer morgen wil meewerken blijven we misschien wel een dagje hangen voor een verdere verkenning op de fiets.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Linda:
    22 mei 2017
    Sporen in de sneeuw? Nog steeds sneeuw in Denver dus? En sneeuw op de foto's. Hoe mooi ook, jullie hebben vast meer zin in zon, zeker na al dat oponthoud. Hopelijk verloopt de reis nu weer voorspoedig. Houd moed!