WT 16-17, 11 juni 2017 - America's Best Value Inn, Harvey, MI, USA

11 juni 2017 - Harvey, Verenigde Staten

Het weer is een beetje wisselvallig hier: gisteren heet en later onweer, vandaag zou het kouder zijn en later gaan regenen. Omdat we graag bij zonnig weer het beoogde uitstapje, een boottour langs de Pictured Rocks National Lakeshore in Munising, wilden maken, moesten we secuur plannen en vroeg opstaan om de boot van 10 uur te halen. En dan ben je natuurlijk een uur voor vertrek ter plaatse. Niet erg, want het was lekker weer, er was een braderie gaande en er stonden bankjes voor de wachtenden.

Eenmaal aan boord, lekker op het bovendek gezeten, kon het genieten beginnen. De Pictured Rocks zijn een 15 mijl lange rij van mooi gekleurde kliffen langs de zuidelijke oever van Lake Superior. Door de verschillende lagen zandsteen sijpelt grondwater waar mineralen in zitten en zo ontstaan de prachtige kleuren en tekeningen in de rotswanden. De kapitein maakte ons onderweg attent op een aantal bijzondere rotsen, die mooie namen hebben gekregen als Indianhead, Battle Ship Row en Flower Vase, bogen en grotten. De kleuren waren prachtig in de ochtendzon en daaromheen al dat heldere groenblauwe water... we keken onze ogen uit. Later op de ochtend werd het op het water al frisser en toen we van boord gingen, pakten donkere wolken zich samen. Jammer, we hadden graag nog een stukje gefietst vanmiddag, maar dat ging echt niet. Toen we de parkeerplaats van het hotel op reden, begon het te regenen en later kwam daar nog onweer bij.

We brachten de zondagmiddag dus noodgedwongen op onze kamer door, met een paar uurtjes Stepbridge en plannen maken voor de komende dagen. Tussendoor wisselden we Whatsappjes met de kinderen, die nu alledrie in ongeveer dezelfde tijdzone zitten, dus je piept elkaar niet midden in de nacht wakker. In Marquette zit een goede Thai, waar we lekker pittig hebben gegeten, wederom een prettige afwisseling op de nu toch wel wat eentonig wordende Amerikaanse kost.